Jak sprzedawać | Poznaj skuteczne techniki | Zwiększ obroty

Sprzedaż jest jedną z najważniejszych umiejętności jakich możesz się nauczyć. Stosując się do określonych poniżej zasad jesteś w stanie znacznie zwiększyć jej skuteczność. Zapoznając się z elementami jakie opisałem poniżej sprawisz, że klienci sami będą chcieli od Ciebie kupować. Chcąc sprzedawać więcej pamiętaj również o nieustannym napełnianiu swojego lejka sprzedażowego.

Z procesem sprzedaży spotykamy się każdego dnia, czasami nawet nie zdając sobie z tego sprawy. Negocjując z szefem podwyżkę, namawiając dziecko do zjedzenia posiłku czy przekonując partnera do obejrzenia ulubionego programu TV.

Jak skutecznie sprzedawać

Aby móc skutecznie sprzedawać, niezależnie od tego czy są to produkty, a może usługi, musisz być przekonany, że dana rzecz rzeczywiście spełnia wymagania jakości oraz przydatności. Jednym słowem powinieneś w ten produkt wierzyć.

W przeciwnym razie klienci bardzo szybko zauważą, jeśli będziesz próbował coś im wcisnąć co dla Ciebie nie ma sensu lub nie ma wartości. Będąc sprzedawcą powinieneś doskonale wiedzieć, dokąd zmierzasz. Miej jasno i precyzyjnie określone cele. Określ dokładną kwotę jaką chcesz uzyskać ze sprzedaży w danym miesiącu lub kwartale.

Dzięki takiemu zabiegowi nie będziesz działał w próżni. Dobrze jest, aby cel ten był trochę większy, zmobilizuje Cię to do większego zaangażowania w całym procesie. Dodatkowo warto cel np. miesięczny podzielić na mniejsze cele. W ten sposób możesz uzyskać wartość jaką musisz osiągnąć każdego dnia.

Jak skutecznie sprzedawać i pozyskiwać nowych klientów Foto:pxhere.com

Najlepszym podejściem w trakcie sprzedaży jest bycie doradcą. Zainteresuj potencjalnego klienta wartościami jakie płyną z posiadania Twojego przedmiotu. Postaraj się wyjaśnić w jaki sposób może używać Twojego produktu. Przedstawiając konkretne korzyści informujesz o różnorodności zastosowania danej rzeczy.

Dowiedz się:  Oblicz VAT brutto / netto

Jeśli posiadasz dodatkowe informacje w formie graficznej lub statystyki, przytocz je. Tym samym dowodzisz swojej słuszności. Jednym słowem udowadniasz klientowi, że przytoczone wcześniej przez Ciebie korzyści są w pełni wiarygodne.

Pamiętaj o tym, aby zadawać jak najwięcej pytań. Pytając dostajesz informacje zwrotne na temat czego dokładnie Twój potencjalny klient poszukuje. Tym samym wiesz w jaki sposób poprowadzić dalszą część rozmowy.

Jak pozyskać klienta

Miejsce i kanał reklamy oraz dystrybucji jest ściśle uzależniony od produktu lub usługi jaką oferujesz. Zupełnie inne miejsca i kanały marketingu wybierzesz sprzedając sprzęt dentystyczny, a inne w przypadku sprzedaży samochodów osobowych.

Tym samym również sam przekaz będzie zupełnie inny. Wszystko zależy od określonej sytuacji. Nie mniej pewne elementy są niezmienne. Najważniejsze jest, abyś znał doskonale swój produkt. Bądź ekspertem, posiądź jak największą wiedzę na temat produktu czy usługi, którą sprzedajesz.

Dasz w ten sposób klientowi niezbędną wiedzę, która jest mu potrzebna do podjęcia decyzji o zakupie. Jednocześnie Twoja wiarygodność w oczach klienta rośnie. Nie pozwól na to, aby klient zadając pytanie mógł Cię zaskoczyć. Dobry sprzedawca to doskonały doradca. Tak! Bądź doradcą. Jak już wspomniałem ludzie nie lubią jak im się coś nachalnie sprzedaje.

Najważniejsze jest, abyś znał doskonale swój produkt

Prowadząc konwersację dowiedz się co dokładnie dana osoba potrzebuje oraz co oczekuje od produktu.Mając wiedzę na temat artykułu przedstaw sposób w jaki pomoże on rozwiązać klientowi jego problem. Klient chce wiedzieć czy po zakupie u Ciebie pozbędzie się problemu.

Jakie są techniki sprzedaży

Sam proces sprzedaży jest bardzo dynamiczny. Jest to spowodowane zarówno cechami samego produktu jak również pozostałymi elementami takimi jak rodzaj klienta, czas czy miejsce. Natomiast można wyróżnić pewne stałe elementy sprzedaży, z którymi warto, abyś się zapoznał. Mają one zastosowanie zarówno bezpośrednio jak również w sprzedaży online.

Rozpoczynając rozmowę z potencjalnym klientem zadbaj o jego uwagę. Począwszy od zrobienia dobrego pierwszego wrażenia, postaraj się przykuć jego zainteresowanie. Dowiedz się jakie cechy produktu są dla niego najważniejsze.

Zainteresuj swojego przyszłego klienta możliwością osiągnięcia dodatkowych korzyści w przypadku rozwiązania jego problemu. W ten sposób zaintrygujesz swojego rozmówcę. Tym samym sprawisz, że będzie on ciekaw jakie propozycje bądź rozwiązania możesz mu zaproponować.

Zainteresuj swojego przyszłego klienta możliwością osiągnięcia dodatkowych korzyści w przypadku rozwiązania jego problemu

Kolejnym etapem jest przedstawienie korzyści jakie Twój produkt czy usługa posiada. Staraj się przekazać te właściwości i cechy, które najbardziej odpowiadają oczekiwaniom Twojego rozmówcy. Pamiętaj o tym, aby upewnić się kilkakrotnie w trakcie rozmowy, czy to jest dokładnie to czego szuka. Bardzo ważne, aby to była rozmowa, w której Ty jesteś doradcą.

Absolutnie nie możesz dopuścić do sytuacji, kiedy wasza rozmowa przerodzi się w Twój monolog. Ostatnim etapem jest tak zwane zamknięcie sprzedaży. W momencie, gdy już jesteś pewien, że przyszły klient nie ma wątpliwości co do Twojego produktu zaproponuj rozwiązanie.

Zamknięcie całego procesu to moment, w którym oferujesz konkretny produkt bądź usługę. Kluczowy jest tu sposób w jaki to robisz. Przedstaw dokładnie najlepszą ofertę oraz upewnij się w jaki sposób możecie sfinalizować transakcję.

Jak szybko i skutecznie sprzedawać

Kluczem do sprzedaży jest pomoc w rozwiązaniu problemu potencjalnego klienta. Aby była ona skuteczna potrzebujesz posiadać produkt bądź usługę, która jest w stanie rozwiązać dany problem. To pierwszy element skutecznej sprzedaży.

Ukaż korzyści płynące z zakupu u Ciebie w taki sposób, aby były jasne i zrozumiałe

Drugim elementem jest ukazanie tych korzyści w taki sposób, aby były one jasne i zrozumiałe. Potencjalny klient widząc korzyści Twojego rozwiązania jest skłonny zakupić od Ciebie daną rzecz lub usługę, ponieważ osiągnie on zamierzony cel.

Natomiast praktycznie zawsze podczas procesu sprzedaży pojawiają się obiekcje ze strony zainteresowanego. Twoim zadaniem jest nauczyć się skutecznego rozwiewania obaw klienta. Sam fakt pojawienia się obiekcji jest sygnałem, że osoba ta jest zainteresowana Twoim produktem. To moment, kiedy klient sam często próbuje znaleźć możliwość zastosowania Twojej oferty w jego warunkach.

Jak zwiększyć sprzedaż

Chcąc zwiększyć sprzedaż powinieneś utrzymywać lejek cały czas pełny. Nigdy nie zaprzestawaj czynności w poszukiwaniu nowych klientów. Sposobów na pozyskanie potencjalnych klientów jest bardzo dużo, wszystko zależy od charakterystyki Twojej grupy docelowej.

Natomiast to właśnie oni stanowią o sile Twojego biznesu. Czym większa jest grupa wstępnie zainteresowana Twoją działalnością tym większe jest prawdopodobieństwo, że określony procent tej grupy dokona zakupu. Kolejnym elementem wpływającym na zwiększenie sprzedaży jest Twoja wiarygodność. Tu tak naprawdę liczy się każdy szczegół.

Będąc ekspertem zwiększasz swoją wiarygodność co bezpośrednio przekłada się na zaufanie do Twojej osoby. Potencjalny klient jest zdecydowanie bardziej skłonny dokonać zakupu produktu czy usługi od eksperta.Będąc nieprofesjonalnym, nie posiadając wiedzy skreślasz swoje szanse.

Po za samą wiedzą ważnym elementem są również opinie innych

Po za samą wiedzą ważnym elementem są również opinie innych. To milowy krok w sprzedaży. Osoba zainteresowana zakupem, widząc pozytywne opinie innych zadowolonych klientów jest zdecydowanie bardziej skłonna do podjęcia decyzji o zakupie.

Pozytywne opinie i rekomendacje innych klientów rozwiewają obiekcje dotyczące przede wszystkim jakości Twojej oferty. Osoba zainteresowana widząc pozytywne wypowiedzi innych jest znacznie bardziej skłonna do podjęcia decyzji i zakupie właśnie u Ciebie.

Jak dobrze obsłużyć klienta

Nie jest żadną tajemnicą, że dopiero powracający klient przynosi zyski. Dzieje się tak, ponieważ pozyskując nowego klienta duża część budżetu firmy jest przeznaczana na działania marketingowe. Firmy często też oferują dodatkowe prezenty w zamian za przejście od konkurencji.

Tym samym obsługa klienta jest kluczowym elementem w działalności każdego biznesu. Budując długoterminowe relacje z klientami, pozyskujesz stałych odbiorców swoich produktów bądź usług.

Dlatego tak ważna jest obsługa klienta nie tylko podczas samej sprzedaży, ale również po niej. Wielu przedsiębiorców proponuje kilku tygodniową możliwość zwrotu towaru oraz pełny zwrot pieniędzy. Jest to doskonały przykład prawidłowej obsługi klienta.

Budując długoterminowe relacje z klientami, pozyskujesz stałych odbiorców

Dodatkowo warto pamiętać, oczywiście jeśli masz taką możliwość, aby skontaktować się z klientem kilka tygodni po zakupie i zapytać go czy zakupiona rzecz spełniła jego wymagania. Jeśli tak, to poproś go również o przesłanie opinii na temat Twojej oferty i obsługi.

Podsumowanie

Umiejętność sprzedaży odgrywa bardzo ważną rolę w życiu każdego człowieka. Niezależnie od tego czy jesteś zawodowym sprzedawcą, pracujesz na etacie czy jesteś rodzicem. Umiejętność tego jak sprzedawać przydaje się praktycznie w każdym aspekcie życia osobistego oraz zawodowego.



Zapisz się na Newsletter!

AutorUważasz artykuł za pomocny i wartościowy, dowiedziałeś się interesujących Cie oraz przydatnych informacji? Pomóż innym dotrzeć do wartościowej wiedzy, zostaw pod nim komentarz i podziel się nim ze swoimi przyjaciółmi i znajomymi. Dziękuję!

Oceń artykuł:

4.7/5 (9 głosów)




KrystianCześć! Jestem Krystian. Witaj na moim blogu! Od kilkunastu lat prowadzę własne firmy z dużym sukcesem. Postanowiłem więc podzielić się zdobytą praktyczną więdzą i pomóc rozkręcać biznes młodym i potrzebującym osobom prowadzącym własną działalność.
Więcej »

l